
Artūrs Čirjevskis, “Food Union” vadītājs Eiropā
Kādēļ, jūsuprāt, uzņēmumiem ir svarīgi būt sociāli atbildīgiem? Kā tas ietekmē sabiedrību un uzņēmuma kultūru?
Uzņēmuma atbildība nebeidzas ar produktu radīšanu, bet gan turpinās ar rūpēm par cilvēkiem. Mēs, Food Union, attīstām Latvijā iemīļotus un spēcīgus pārtikas zīmolus, jo cilvēks, nevis produkti, ir mūsu uzmanības centrā. Un, ja mēs domājam par ilgtermiņa ietekmi, sociālā atbildība ir veids, kā veidot spēcīgāku sabiedrību un iedvesmot nākotnes paaudzes. Kad uzņēmums iesaistās un atbalsta sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas, tas rada kultūru, kurā cilvēki jūtas daļa no kaut kā lielāka un vērtīgāka – gan uzņēmuma iekšienē, gan ārpus tā.
Kādēļ jūsu uzņēmumam ir svarīgi iesaistīties un atbalstīt tieši jauniešus?
Jo jaunieši ir mūsu valsts nākotne. Labdarībai ir dažādas formas, bet tieši atbalsts jauniešiem, jo īpaši tiem, kuriem tas visvairāk nepieciešams, ir viena no efektīvākajām. Mēs ticam, ka ikvienam jaunietim ir labs izaugsmes potenciāls veidot veiksmīgu karjeru. Un, ja viņam tiek dota iespēja redzēt, kādas durvis var atvērt laba vide un saliedētas profesionāļu komandas, viņš pats var sākt tiekties uz pozitīvām pārmaiņām.
Kādēļ esat izvēlējušies sadarboties ar biedrību “Mentor Latvia”?
Ziniet, mēs izvēlamies sadarbības, kurās ir reāla jēga un “dzīvība”. Un “Mentor Latvia” programma ir tieši tāda, proti, aktīva labdarība – tā ne tikai sniedz palīdzību, bet rada vidi, kurā jaunieši un mentori mācās viens no otra, kopīgi aug un attīsta jaunas perspektīvas. Šī nav kampaņa uz mirkli, bet gan iespēja izmainīt jauniešu dzīves trajektoriju uz labu ilgtermiņā. Tas ir tas, kas mums kā uzņēmumam ir svarīgi.
Kādus sabiedrības izaicinājumus, jūsuprāt, mēs kopīgi varam risināt, atbalstot mazāk aizsargātus jauniešus?
Lielākais izaicinājums ir palīdzēt jauniešiem noticēt sev un redzēt iespējas tur, kur viņi tās varbūt vēl neredz. Daudzi no viņiem aug vidē, kur iespējas šķiet ierobežotas, bet, ja viņiem tiek parādīta cita realitāte, kurā viņi var attīstīties, mācīties, būt pamanīti un novērtēti, viņu nākotnes perspektīvas mainās. Food Union kā uzņēmums vienmēr domā par to, kā radīt ilgtspējīgas pārmaiņas, un, atbalstot jauniešus, mēs palīdzam veidot sabiedrību, kurā ikvienam ir iespēja augt un attīstīties.
Kādas pārmaiņas, jūsuprāt, mentoringa programma var radīt jauniešu dzīvēs un sabiedrībā kopumā?
Pirmkārt, tā iedod jauniešiem sajūtu, ka viņi nav vieni. Ka ir cilvēki, kuriem rūp, kuri grib viņus saprast, atbalstīt un iedvesmot. Otrkārt, tā maina domāšanas veidu – ja jaunietis redz, ka viņam ir iespējas, viņš var sākt tās izmantot un būvēt savu nākotni uz stipriem pamatiem. No otras puses, arī mentori gūst jaunu skatījumu uz dzīvi, uz savām vērtībām un ietekmi. Kad sabiedrība sāk vairāk domāt par jauniešu iespējām, tā kļūst stiprāka kopumā.
Kā jūs domājat – vai mēs, pieaugušie, esam labs piemērs jauniešiem? Kādēļ?
Tas ir jautājums, ko mums vajadzētu sev uzdot katru dienu. Mēs nevaram tikai gaidīt, lai jaunieši mainās – mums pašiem jābūt tiem, kuri rāda labu piemēru. Ja mēs rīkojamies atbildīgi, drosmīgi un vienlaikus arī priekpilni, viņi to redz un mācās no mums.
7. Ko jūs novēlētu jauniešiem un mentoriem, kuri piedalās “Mentor Latvia” programmā?
Jauniešiem – nebaidieties sapņot un darīt. Jums ir vairāk spēka un potenciāla, nekā jūs paši apzināties. Katrs solis uz priekšu ir solis uz labāku nākotni. Un, ja vēlaties veidot savu karjeru pārtikas nozarē – “Food Union” durvis Jums ir atvērtas!
Mentoriem –paldies, ka dodat savu laiku, enerģiju un sirdi šim projektam.